Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van theo en mieke Heijden - WaarBenJij.nu Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van theo en mieke Heijden - WaarBenJij.nu

Laos

Blijf op de hoogte en volg theo en mieke

03 Maart 2013 | Laos, Vientiane

Dag 10 en 11.

Dag 10: reis naar Vientiane en bezienswaardigheden van vientiena. 's morgen vroeg op om 6:00h. Ontbijt zoals altijd prachtig en ruime keuze in alles. Per vliegtuig naar Paste en dan overstappen naar Vientiane. Ik heb al veel gevlogen maar dat we een half uur van te voren vertrekken is uniek voor mij. De reis verloopt gladjes. We zijn nu in een hotel in oud franse koloniale stijl, hoge ruimtes en veel hout. Met de Gids weer een aantal tempels bezocht, de mensen zijn hier echt gelovig. Vientiane is weer een heel andere stad. Kleiner en rustiger dan Saigon of Phom Phen maar wel veel meer auto's en weinig scooters. 's avonds lekker gegeten in hotel met een lekkere fles wijn erbij morgen naar Lauang prabang.

Dag 11: 's morgens naar de lokale markt een aparte ervaring voor alle zintuigen, speciaal de neus. De vleeswaren afdeling is wel apart te noemen voor ons westerlingen. Hier zou de keuringsdienst van waren een acute hartstilstand van krijgen om maar niet over EHEDG te spreken. Alles wordt verkocht en schijnbaar opgegeten en alles wat beweegt ook maar geen huisdieren. Op de grond moet je niet kijken, vliegen zijn er ook in alle soorten en maten en de verkopers zitten op de tafel van waar ze hun waren verkopen. De groente afdeling is wel smakelijk om te zien met al hun verse groenten.
Dan nog een bekende stupa (grafzerk voor as van de overledenen) bezocht uit de derde eeuw en dan op naar het vliegveld om naar Luang Prabang te vliegen. Nu zitten we in een mooi modern resort met een joekel van een kamer. De gids laat ons nog een paar tempels zien, alles goud wat er blinkt en het voormalige paleis van de koning. Het paleis is een leuke bezienswaardigheid, we zijn net op tijd want na ons gaat het sluiten. bij de laatste tempel stikt het van de muggen dus snel vooruit. eigenlijk zouden we nog een stupa boven op de berg gaan bezoeken maar dat is aan 1 kant 400 treden op en aan de andere kant 300+ eraf. Dat vinden we teveel en we besluiten de zonsondergang vanaf het zwembad van het hotel te bekijken. Dat is een goede keuze lekker gezwommen in een paradijselijke omgeving. ś avonds lekker aan het zwembad gegeten, wat kan het leven toch leuk zijn

• 03 Maart 2013 - 20:09

Peter En Marjo:

Hoi Theo en Mieke

Al weer veel gezien. En mooie foto's.
    Heerlijk toch zo'n lekker bordje vlees. Brrrrrr.

Veel plezier nog groetjes Peter en marjo

• 03 Maart 2013 - 21:09

Els:

Hoi, hoi,

Grappig verslag.

Theo da ge niet verdwaald in die hotelkamer...

Groetjes vanuit Uden "buiten"

• 04 Maart 2013 - 12:25

Rob En Femke:

Hey vakantiegangers,

Dat ik in elk verslag teruglees dat jullie aan het zwemmen zijn.... De schade aan het inhalen van alle jaren niet zwemmen ;)! Een markt is zeker een belevenis, net zoals toen in Afrika :)! Fijn dat jullie het zo goed maken!!

Dikke kus,
    Rob en Femke

• 04 Maart 2013 - 13:13

Bep:

Jongens wat een geweldige reis ik geniet van ieder verslag en die prachtige foto's geweldig.
    Theo is het water daar niet koud???
    Je zwemt anders nooit zoveel het zal wel lekker zijn na een dag intensief avonturen beleven.
    Nog heel veel plezier en geniet ervan.

De mazzel John en Bep