agra - Reisverslag uit Agra, India van theo en mieke Heijden - WaarBenJij.nu agra - Reisverslag uit Agra, India van theo en mieke Heijden - WaarBenJij.nu

agra

Door: theo

Blijf op de hoogte en volg theo en mieke

04 Maart 2015 | India, Agra

vandaag gaan we de taj mahal bekijken en het amber Fort. De Taj Mahal is de toeristische trekplijster van india. Dat is ook goed te zien het is er harstige druk. Iedereen kent het plaatje wel van de Taj Mahal. Ik dacht het zal wel een beetje tegen vallen als je het in het echt ziet maar het tegenover gestelde is waar. Aan de bouw is 22 jaar gewerkt door ca 20.000 vaklieden. die in goud uitbetaald werden. De originele piek op het gebouw van 10 meter hoog bestond uit puur goud. Die hebben de engelse al snel om geruild voor een messing exemplaar, je bent een kolokiale macht en dan kun je wettelijk alles roven. Het is werkelijk verbluffend de vakmanschap die in het gebouw zit. Het is het mausoleum voor de koningin en je mag er gaan kijken maar binnen geen foto's maken.
Dan naar het amber fort ook een mooi stukje vakwerk in de bouwkunst maar als je dan net van de taj mahal komt dan is het toch even wat minder.

• 05 Maart 2015 - 18:14

Remco:

Hou Theo en (ons) Mieke, mooie verhalen hoor! Volgens ons hebben jullie het wel naar jullie zin. Goh een project van zo lang, dan zullen ze nog wel aan het valideren zijn

• 06 Maart 2015 - 12:38

Theo En Mieke Van Der Heijden:

volgens de projectmanager zaliger was het handiger zonder al die papieren anders was ie over budget gegaan

• 06 Maart 2015 - 15:02

Femke:

Wat een hoop mensen zijn dat!
    Maar ziet er wel heel mooi uit!

X fem