reis naar Bhopal - Reisverslag uit Bhopal, India van theo en mieke Heijden - WaarBenJij.nu reis naar Bhopal - Reisverslag uit Bhopal, India van theo en mieke Heijden - WaarBenJij.nu

reis naar Bhopal

Door: theo

Blijf op de hoogte en volg theo en mieke

16 Maart 2015 | India, Bhopal

Vandaag van Satpura naar Bhopal. De rit gaat het grootste gedeeelte goed, echter het wordt een grote puinhoop in een stadje waar ze aan het werk zijn aan de weg. 1 rijstrook in beide richtingen. als er dan even vanuit de tegengestelde richting geen verkeer komt gaat jan en allemaal aan het inhalen. Langs de rijbanen zijn aan beide kanten een greppel en bomen. dus uitwijken kan niet. Gevolg het loopt muurvast. Uiteindelijk laten ze de inhalers er dan maar weer tussen. Bij mij kwamen ze er nooit meer tussen, mensen met zulk een asociaal gedrag. Maar dit is ook weer typisch india, met een zekere gelatenheid lossen ze het weer op en gaan vrolijk verder. Karma!
Even verder komen we bij de pre-historische grotschilderingen. Een door unesco erkende wereld erfgoed lokatie. We zien een aantal mooie primitieve grotschilderingen en hele mooie grot en rots formaties. Het ligt op een hoog punt in de omgeving en geeft een prachtig uitzicht. Zeer de moeite waard van het bezoek.
Het is toch al laat in de namiddag als we aankomen in Bhopal. Te laat om nog een rondrit te maken en er is ook geen gids. Door de aanpassing van het vlucht schema, we vliegen nu om 12 uur ipv 18 uur, kunnen we niet meer in Bhopal gaan kijken. Dus een kijkje in de stad en bij een van de grootste industriele rampen van de vorige eeuw, Union Carbide explosie, zit er niet in, jammer.
's Avonds lekker gegeten in de Marriott in Bhopal. we hebben nu weer internet, TV en telefoon bereik. Wat zijn we dat toch gewend om ten alle tijden met iedereen te kunnen communiceren. Het begint nu echt op zijn eind te raken

• 19 Maart 2015 - 07:08

Suzan Van Vugt:

Theo en Mieke. Wat hebben wij van jullie reisverslag genoten. Wij wensen jullie een goede terugreis.
    Groetjes van Suzan en Toon