Twee reis dagen naar Phan Thiet - Reisverslag uit Phan Thiết, Vietnam van theo en mieke Heijden - WaarBenJij.nu Twee reis dagen naar Phan Thiet - Reisverslag uit Phan Thiết, Vietnam van theo en mieke Heijden - WaarBenJij.nu

Twee reis dagen naar Phan Thiet

Blijf op de hoogte en volg theo en mieke

13 Maart 2013 | Vietnam, Phan Thiết

Dag 20 en 21: twee reis dagen naar Phan Thiet.

Dag 20: Vanmorgen zijn we opgehaald bij het Palm Beach Resort. Leuke plek alleen waren ze 's morgens erg zuinig met de koffie en thee. 1 bakkie was volgens hun genoeg, dat is voor een 5 sterren tent onder de maat. Voor de rest was het ontbijt prima veel keus. Het wordt een lange reis vandaag naar Nha Trang. De gids verteld dat we daar om 20:00h aan zullen komen als we 's morgens om 8:30 vertrekken. Het vervoermiddel is een toyotabus, opzich ruim, maar de combinatie van een personenbus en het wegennet in Vietnam is een klote combinatie.
We hadden tabletten tegen reisziekte gekocht bij de lokale apotheek. Dat is nog eens spul zeg. Hij had heeeeel nadrukkelijk gezegd dat je er twee 15 minuten voor aanvang van de reis moet nemen. Het resultaat is dat je bijna 24 uur slaapt. Ongelooflijk en dat wordt hier zo in een winkel op de hoek van de straat verkocht. Als je er vier neemt kom je in coma denken wij. Dat slapen was niet verkeerd want na 12 uur in die personenbus heb je het gevoel of je in een betonmolen hebt gezeten. Maar het is weer over en we komen in een super hotel in Nha Trang waar we ook nog eens een upgrade krijgen we belanden in de Suite op de bovenste verdieping met 2 balkons en op een daarvan staat een bubbelbad. Decadenter zal het best nog kunnen maar dit is de top die wij ooit gezien hebben.
De landschappen die voorbij trekken tijdens de reis zijn prachtig. De rijstvelden staan aan het begin van de tocht op halve wasdom en zijn dus prachtig groen. Later als we halverwege zijn is de rijstoogst in volle gang of net klaar. Achter de rijstvelden zie je de mooie begroeide heuvels. Langs de wegen zijn iedere keer dorpjes gebouwd groot en klein maar je rijdt hier nooit lang op deze hoofdweg zonder bebouwing te zien. Iedereen die langs de weg woont heeft wel een winkel/handel aan huis. Dit land is actief op alle fronten, veel speelt zich voor het huis en op de weg af. De rijst wordt gewoon langs de weg op, wat wij de vluchtstrook of scooterstrook zouden noemen, gedroogd. De scooters gaan er ook netjes omheen en belanden dus op de hoofdrijbaan, maar dat moet kunnen, net als dat er af en toe ook een koe de weg oversteekt. Ook lopen er hele horde kippen langs de weg die komen de weg niet op. Dat zal wel een proces van natuurlijke selectie zijn geweest. Die het wel doen zijn platte kippen en die haan met platte ballen kan zich niet meer voortplanten. Lijkt me een goede theorie. Van opruimen houden ze hier niet zo erg als je wat over hebt flikker je gewoon langs de kant of uit de bus of noem maar op. Het gevolg is dat er bergen plastic langs de weg liggen. Jammer voor het overige zo mooie land.

Dag 21: Reis van Nha Trang naar Phan Tiet. Het vervoermiddel is beter het is een Toyota Avensys. Dat is 10 keer beter dan een personenbus. De reis verloopt dan ook heel soepel. Het landschap veranderd heel veel. Van het mooie groene vol begroeide gaan we naar een geelachtig half kaal landschap. Her en der zien we zelfs cactussen en heel veel plastic rommel langs de kant. Als we in de richting van onze eindbestemming komen, Resort Sea Horse, wordt het gelukkig weer wat groener. We hebben een leuke kamer met uitzicht op het strand. Daar gaan we vanmiddag beginnen met Bruin Bakken.

• 13 Maart 2013 - 17:08

Marcel:

Haha, dat is weer een mooi verslag!

En dan die haan met platte ballen? Tsja, dat zal ie niet fijn vinden, nee. Maar z'n kippen ook niet. :-)

• 13 Maart 2013 - 17:54

Bep:

Hé luitjes
    Weer een mooi verslag en echt een verschil van landschap zo op de foto's te zien.
    geweldig die reis van jullie echt een mooi avontuur.
    Het hotel ziet er ook goed uit en een bubbelbad echt of was jij het Theo ha ha ha.
    Maar alle gekheid op een stokje het zijn de laatste dagen dus geniet er maar lekker van.
    Lekker bakken op het strand genieten van een lekkere cocktail en terug kijken op een geweldige reis.
    nog heel veel plezier

De mazzel John en Bep

• 13 Maart 2013 - 18:47

Els:

Hoi, hoi,

Wat een een belevenissen weer...

Bruin bakken zeggen ze, ik val bijna van mijn geloof!
    Zitten jullie niet meestal in de schaduw?
    Goed smeren hè...

Tot de volgende keer.

Groetjes vanuit Uden "Buiten"

• 14 Maart 2013 - 07:38

Theo En Mieke Van Der Heijden:

hallo
    in de schaduw en toch het hele bovenlichaam rood.
    dus vandaag goed ingesmeerd.
    gr.

• 14 Maart 2013 - 09:07

Remco Van Kommer:

Leuk om te lezen dat julie het zo naar het zin hebben.
    bak ze lekker bruin zou de bakker zeggen en geniet er nog ff van.
    Groet Remco en Roos

• 14 Maart 2013 - 14:19

Rob En Femke:

Nog een paar dagen goed bruinbakken (en vooral veel smeren), want je zag erg rood op de foto vaders....!! Geniet van het mooie weer nog, want vanmorgen lag dr hier weer een flinke berg sneeuw....

Dikke kus
    Rob en Femke

• 15 Maart 2013 - 12:26

John En Maria:

Hoi Theo en Mieke,
    Eindelijk weer even tijd gehad om te genieten van jullie prachtige verhalen en foto's.Zo te lezen genieten jullie echt wel van jullie mooie en interessante vakantie. Geniet nog een paar dagen van het mooie weer en dan welke terug in het koude en natte Nederland. Groetjes John en Maria.