Van de grotten van Pak Ou naar Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van theo en mieke Heijden - WaarBenJij.nu Van de grotten van Pak Ou naar Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van theo en mieke Heijden - WaarBenJij.nu

Van de grotten van Pak Ou naar Hanoi

Blijf op de hoogte en volg theo en mieke

05 Maart 2013 | Vietnam, Hanoi

Dag 12 13:

Dag 12: Vandaag een boottocht naar de grotten van Pak Ou hierin staan duizenden boeddha beelden die er door de plaatselijke bevolking ingezet zijn. Dit doen ze al vijfhonderd jaar. Voordat we de boot in gaan nog even langs de plaatselijke papier fabriek. Hier wordt op ambachtelijke wijze papier gemaakt uit boomschors. Ook wordt er geweven. We hebben er een papieren paraplu gekocht leuk om te zien en schijnbaar ook regen bestendig. Bij terugkomst zullen we dat eens proberen. Dan de boot in voor een mooie tocht over de Mekong. Wat direct opvalt is dat het hier een stuk rustiger is dan in Vietnam en Cambodja en het vele groen dat grenst aan de rivier is nog groten deels intakt. Geen grote plantages of iets dergelijks, een verschrikkelijk mooi landschap. We hebben een mooie lange boot tot onze beschikking. De uitleg waarom de boten zo lang zijn is om ze niet gevoelig te laten zijn voor de vele draaistromen die deze rivier heeft. Onderweg bezoeken we nog de plaatselijke alcoholstokerij. Hier wordt rijstewijn en rijstejenever gestookt. De wijn is goed te drinken 14% de jenever is minimaal 50%, dat hakt erin. Direct wat ingeslagen goed voor vanavond. We zijn verplicht om het op te drinken want in het vliegtuig mag je dat niet meenemen. Dan aankomst bij de grotten er is veel belangstelling voor. De eerste grot "Tham Ting cave" is makkelijk te bereiken en interessant om te zien. We kunnen ook nog de tweede grot " Tham Teun" doen. Dat is toch een fiks aantal trappen op met de tong op de schoenen en zweet in de bilnaad bereiken we die. De verlichting in de grot is nog niet aangelegd dus schijnwerper mee en bekijken is dan ook moeilijk. Dan in het op de andere oever gelegen restaurant weer noodles met gebakken groente gegeten, simpel maar wel lekker. Terug naar het hotel en op de terug weg regende het een tijdje. 's Avonds naar de avond markt gegaan wat spullen gekocht en wat lokale gerechten gegeten. De lokale uiensoep kan ik niet aanbevelen maar de zoet zure gerechten zijn wel lekker.

Dag 13: Vandaag een soort rust dag met alleen de reis naar Hanoi. 's Morgens lekker uitslapen, lezen en relaxen. 's Morgens gaat ons kluisje niet open, de batterijen in het ding zijn leeg. Een lichte paniek maakt zich van ons meester maar de receptie heeft de master sleutel en het is snel opgelost. De dag begint regenachtig, temperatuur ca 21 graden, maar in de loop van de morgen klaart het op. Om 15:00h worden we opgehaald voor vertrek naar het vliegveld. De reis verloopt goed en nu zijn we in Hanoi in het Flower Garden Hotel 11 verdieping met een prachtig uitzicht. Morgen de stad verkennen.

• 05 Maart 2013 - 11:16

Rob En Femke:

Ha vakantiegangers,

En weer een heel mooi verhaal vanuit het verre Azië! Wel fijn dat jullie een beetje zon deze kant hebben ingestuurd, want dat werd wel tijd!! Geniet er nog van, want voor dat je het weet zijn jullie weer thuis ;)!

Dikke kus,
    Rob en Femke

• 05 Maart 2013 - 11:48

Els:

Hoi, hoi,

De belevenissen worden perfect weergegeven in jullie verhalen.
    We zien het al helemaal voor ons...
    Het luie zweet is er dus uit, de keel flink gesmeerd en het poepgat is weer open!

Tot de volgende keer maar weer.

Groetjes vanuit Uden "Buiten"

• 05 Maart 2013 - 13:20

Bep:

Hé luitjes

We zien dat jullie het goed maken maar goed dat die uiensoep niet zo bevalt !!!!
    De drankjes zal wel goed komen na zo'n klim met al die trappen maar het klinkt allemaal geweldig.
    heel veel plezier nog en blijf genieten voor je het weet ben de wir in His.

De mazzel
    John en Bep

• 06 Maart 2013 - 10:34

Hetty:

ik zou zeggen vat er nog enne en de paraplu houd je wel droog....