Eerste dag Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van theo en mieke Heijden - WaarBenJij.nu Eerste dag Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van theo en mieke Heijden - WaarBenJij.nu

Eerste dag Vietnam

Blijf op de hoogte en volg theo en mieke

22 Februari 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Eerste dag in vietnam. Na een lange vlucht van Amsterdam naar Bangkok stonden de dames van de luchthaven klaar om ons naar de transfer balie te brengen. Maar goed ook want anders hadden we dat niet zo vlug gevonden. Toen door naar Saigon waar we de visa moesten ophalen, wat een drukte aan dat loket echt ouderwets met ambtenaren die hun eigen tempo hebben. Er was een fransman die niet genoeg euro,s had en die hebben we maar gesponsord. als je zelf in zo een situatie komt wil je ook geholpen worden. we zijn tenslotte een Europa. Als laatste kregen we ons visum de gids had geduldig zitten wachten en op naar het hotel. Prachtig hotel " Majestic Hotel" alleen er was iets niet gegaan met de reservering liever gezegd de onderlinge betaling tussen reisburo en hotel. Na wat ge-emmer en een telefoontje richting Holland was het alsnog geregeld. Nadat we ons wat opgefrist hadden hebben we nog een tour door de stad gemaakt en een bezoek gebracht aan het presidentiele paleis. Wat kleuren al niet voor een betekenis hebben hier in Azie. Rood en geel de kleuren van de macht en welvaart. Sommige foto's uit de vietnam oorlog zijn bij velen bekend, de foto waarop het hoofd van polite een vietcongstrijder door het hoofd schiet is er zo een. Op deze plek hebben ze een monument geplaats ter nagedachtenis. Wat het meest opvalt in het straatbeeld zijn de ontelbare scooters die in een geordende chaos redelijk relaxed door de stad rijden. iedereen toont respect voor elkaar op de weg hier, daar kunnen we in nederlaand nog wat van leren. Om 20:30 zijn we total los en gaan pitten.

• 22 Februari 2013 - 18:23

Femke En Rob:

Hey pap en mam,

Fijn dat jullie het zo goed maken daar! En al een eerste goede daad verricht door daar de Fransman te sponseren. De foto's zien dr mooi uit. Wat veel scooters op de weg daar! Geniet er nog van.

Liefs en een dikke kus,
    Femke en Rob

• 22 Februari 2013 - 19:18

Marcel:

Vakantiegangers! Leuk om jullie eerste reisverslag te lezen. Uiteraard weet iedereen allang dat jullie de meest attente inwoners van 'Hiss' zijn, maar ik zou onderweg niet iedereen gaan sponsoren, haha. :-)
    Geniet ervan. Ben benieuwd naar de avonturen, die jullie nog gaan beleven!

Groetjes,
    Marcel.

• 23 Februari 2013 - 08:34

Bep:

Hé vakantiegangers
    fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen maar inderdaad zoals Marcel zegt zou ik niet iedereen onderweg gaan sponsoren maar laat je zo'n fransman niet staan.
    Nog een hele fijne reis en ik ben benieuwd naar jullie verslagen en foto's van jullie reis.
    Heel veel groetjes uit His
    John en Bep

• 23 Februari 2013 - 09:51

Els:

Hoi familie,
    goed om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen in Bangkok.
    Nu gaat het avontuur pas echt beginnen.
    Wij genieten mee door jullie foto's en verhaaltjes!
    Tot de volgende keer....

Groetjes vanuit Uden "Buiten"

• 23 Februari 2013 - 10:12

Martien En Elly:

Hoi Samen

Gelukkig krijgen jullie altijd alles geregeld al kost het soms wat moeite, visum en hotel!!!! Met de foto's erbij krijgen wij "achterblijvers"een mooi beeld van wat jullie daar zien en mee maken. leuk om jullie zo te kunnen volgen. Heel veel plezier en tot jullie volgende verslag.

Gr. Martien en Elly

• 25 Februari 2013 - 08:13

Sandra En Kurt:

Hey globetrotters!

Goed om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen. Wat ontzettend leuk dat jullie een reisverslag bijhouden en dat jullie dat met ons delen!! Heel fijne vakantie en ik kijk uit naar het volgende verslag!

Groetjes, Sandra