jodhpur dag 2 - Reisverslag uit Jodpur, India van theo en mieke Heijden - WaarBenJij.nu jodhpur dag 2 - Reisverslag uit Jodpur, India van theo en mieke Heijden - WaarBenJij.nu

jodhpur dag 2

Door: the0

Blijf op de hoogte en volg theo en mieke

21 Februari 2015 | India, Jodpur

vandaag gaan we naar het Mehrangarh fort waar we vanuit het hotel op uit kijken. vannacht was het feest in de stad met veel muziek en veel vuurwerk met echte grote knallen. gisteravond kregen we ook oordoppen van de bediening nu weten we waar die voor waren.
Mieke heeft een griepje en is niet helemaal fit. Dat we het gisteren rustig aangedaan hebben heeft de zaak wel goed gedaan. Het ging vandaag ook redelijk goed dus we gaan vooruit. het fort was heel interessant met prachtig steenhouwwerk en pleisterwerk van gemalen schelpen wat een parelachtige/marmer look creeerd. met de lift ga je de burgt in. aan de lift schacht is zeven jaar gewerkt om die uit te hakken in de rots. dat moest voorzichtig ivm het boven liggende fort.
jaswant thada bezocht een plek waar de vorsten werden gecremeerd en hun nagedachtenis schrein is geplaatst. mooie wit marmeren gebouwen aan een meer dus veel mooi groen eromheen. de gids verteld allerlei achtergrond verhalen met de daarbij behorende fabels en vertelsels. In het meer zaten ook ooievaars, toen we de gids vertelde dat er een fabel in nederland is dat die kinderen brengen heeft hij ons heel verwonderd aan staan te kijken. volgens hem krijgen we er dus nog een baby bij. we wachten wel af.
Onze gids van vandaag is een druk mannetje die ons in allerlij winkels binnen probeert te loodsen, luisteren is niet zijn grootste kunde want we moesten wel heel erg duidelijk zijn dat het nu afgelopen was. Maar wel een amusante kerel voor de rest die veel wist van de stad. Morgen reizen we door naar jaisalmer.
IN de avond heerlijk buiten gegeten bij kaars licht in het restaurant van Hotel RAAS. Perfecte bediening en wat kan indisch eten toch lekker zijn. complimenten voor de vegetarische keuken, je mist het vlees echt niet!

• 24 Februari 2015 - 18:15

Femke:

Ik ben benieuwd een broertje of zusje.... doe dan maar een zusje :P!

Misschien kun je nog een kookworkshop houden daar, kunnen wij er in Nederland ook van genieten!

X Fem

• 25 Februari 2015 - 10:37

Hetty:

zo te lezen hebben jullie het erg naar je zin. Ik ben benieuwd naar nog meer verhalen.
    achter al deze vertelsels.
    o ja en ik meld me vast aan voor de vegetarische kookworkshop.