udaipur dag 2 - Reisverslag uit Udaipur, India van theo en mieke Heijden - WaarBenJij.nu udaipur dag 2 - Reisverslag uit Udaipur, India van theo en mieke Heijden - WaarBenJij.nu

udaipur dag 2

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg theo en mieke

27 Februari 2015 | India, Udaipur

vandaag gaan we udaipur bekijken. We beginnen met het city palace. Dit is een kasteel met museum dat te bezichtigen is en tevens ook het verblijf van Maharaja en een tweetal hotels. Het is een groot complex aan het meer. De gids geeft ons een vakkundige rondleiding. De hindoes moeten 's mogens als de zon opkomt wat water offeren aan de zon en dan mogen ze gaan eten. Tijdens de moesson werd dat moeilijk want dan zie je de zon niet. Daarom had de koning lang geleden een zon aan de buitenkant van het paleis laten hangen dan konden de mensen toch de zon zien en dus beginnen met eten en werken. Binnen had hij dat ook laten doen maar dan van echt goud met smaragden en voorzien van een egzicht met snor. Waarschijnlijk een van de enige zonnen met snor. De snor heeft hier een speciale betekenis namelijk dat je hoog geplaats bent en als er dan een krul inzit dan ben je nog meer. de koning staan hier dan ook afgebeeld met de meest exotische snorren cq baardachtige snorren. Als je de figuren ziet is het motto " Nooit niks meer aan doen".
Daarna gaan we naar een lokale tempel. weer een mooi bewerkte tempel van witachtig/grijs marmer met daarin een beeld van een van de hindoe goden die in zwart marmer is afgebeeeld. Weer veel fijn beeldhouwwerk van hoge kwaliteit. Hierna hebben we een boottocht over het Pichola meer. Hier ligt ook ons hotel aan. Na de lunch hebben we ook nog een high tea in het Fateh Prakash Palace hotel. Erg lekker maar is wel veel zo niet al te lang na de lunch dus we hoeven vandaag niet meer te eten. Dan gaan we de tuinen van de vrouwen van de koning bekijken met hun fonteinen. Leuk om te zien vooral de mooie exotisch bomen en planten. De fonteinen werken zonder pompen en dus op natuurlijk verval. Ze worden gevoed vanuit een hoger liggend meer. Morgen gaan we naar Pushkar de heilige stad van de hindoes.

• 28 Februari 2015 - 14:57

Bep:

Wat is het toch genieten voor jullie , maar jullie laten ons hier ook een beetje mee genieten wat een mooie foto's weer ik ben al nieuwsgierig naar alle foto's straks !!!! Theo geweldig hoe je weer je verslagen weergeeft geweldig !!! Nog veel plezier en tot het volgende verslag .
    Grt Bep en John.