jaisalmer - Reisverslag uit Jaisalmer, India van theo en mieke Heijden - WaarBenJij.nu jaisalmer - Reisverslag uit Jaisalmer, India van theo en mieke Heijden - WaarBenJij.nu

jaisalmer

Door: theo

Blijf op de hoogte en volg theo en mieke

22 Februari 2015 | India, Jaisalmer

vandaag vertrokken uit jodhpur en een lange reis naar jaisalmer. het wordt steeds meer woestijnachtig. heel interessant om te zien en mee te maken. ook al is het een grote verbindingweg koeien, geiten, schapen, honden alles loopt zo over de weg of ligt rustig te pitten. de chauffeurs rijden er netjes omheen en de dieren blijven ook rustig liggen of lopen langzaam verder. Op een gegeven moment lagen er honderden schoenen langs de weg bij een bepaald punt, wij dacht provincie grens overgang. bij de een of andere pelgrimtocht gooide ze op dat punt hun schoenen weg en dan zo verder.
Wij dachten dat we in de afgelopen dagen al wat onhygienische zaken hadden gezien maar hier doen ze er nog eens schepje bovenop. Maar ik moet zeggen het went wel. zoals de gids zegt kijk in india altijd naar boven en beneden. Wat wij dan aanvullen met de carnavals tekst " van boven bont van ondere stront". want er zijn veel mooie dingen te zien in India.
IN Osian een bezoek gebracht aan een Jain vrouwentempel die er prachtig uitzag met veel heel mooi steenhouwwerk. Je gaat als pas getrouwd stel naar deze tempel om het huwlijk te zegenen en dat wil hier zeggen dat je minimaal 1jongen krijgt. is dat het geval dan kom je terug om te offeren en als het kereltje dan ongeveer 3 jaar is dan wordt hij in de tempel door de huiskapper geknipt. nog met een handtonduese. ze waren net een jongetje aan het knippen. ik was blij dat ik niet hoefde. Ook hier een echt indiaas toilet bezocht, thats something completly different, even neusje dicht houden.
Op de terug weg was er een dame aan het bedelen. wij dachten we geven haar iets. dat was geen goed idee want voor we het wisten hadden we een hele verzameling vragen handen en gezichten om ons heen. dat doen we dus niet meer. al doende leert men.
Dan reizen we door naar jaisalmer naar Hotel Suryagarh. Dit is werkelijk prachtig. Gebouwd als een burcht. We worden met tromgeroffel ontvangen en als maharadjas behandeld. Even breekt er een lichte paniek uit als we een tas missen met onze beide toiletspullen. Die is echter na wat bel werk door de receptie snel weer achterhaald en wordt netjes op de kamer afgeleverd. De griepdagen zijn nu helemaal voorbij dus we zijn allebij weer zo fit als een hoentje.
De tegenstelling van dit Hotel met wat we in jaisalmer zien is wel heel erg groot. Maar dat is ook typisch india deze grote tegenstellingen

• 24 Februari 2015 - 18:19

Femke:

Dat wordt dan minimaal de rode loper uitleggen als jullie weer terug zijn in Nederland.... Dat wat op de trap ligt lijkt er wel een beetje op ;).

Fijn dat jullie beide weer beter zijn!

X Fem

• 24 Februari 2015 - 18:33

Miranda:

Fijn dat jullie weer beter zijn. Mooie foto's. Een indrukwekkende reis. Nog heel veel plezier!

Groetjes Miranda

• 24 Februari 2015 - 18:42

Els:

En tenminste een hele drumband Fem.

Weer een leuk verslag.
    Ik zie het al voor me al die shitzooi. bah, bah.
    Uit een ver verleden.
    Zo'n haar knip ding gebruikte onze pap vroeger ook om mijn broertjes te knippen.
    Echt herkenbaar dus.

Fijn dat jullie weer opgeknapt zijn.
    Tot de volgende keer.

• 24 Februari 2015 - 19:08

Bep Gloudemans:

Hoi Theo en Mieke,
    Fijn om te zien en te lezen hoe mooi jullie reis is en gelukkig dat jullie je weer beter voelen het zijn weer prachtige foto's die we te zien krijgen. sorry dat ik niet eerder reageerde maar ik kon op een of andere manier niet reageren kon mijn reacties niet verzenden, maar ik heb wel jullie reis verslagen gevolgd heerlijk te lezen dat jullie daar aan het genieten zijn. Ik ben al weer benieuwd naar het volgende verslag heel veel plezier en geniet ervan!!!!

groetjes John en Bep

• 24 Februari 2015 - 20:52

Angelique:

hoi wat een mooi om te lezen..en mooie foto.s..
    gelukkig dat jullie weer beter zijn.
    geniet er van..
    groetjes angelique

• 24 Februari 2015 - 21:52

Peter En Marjo:

Hoi Theo en Mieke

Wat een mooie verslagen en foto´s. Leuk om het allemaal te lezen.
    Zo te zien is het een geweldige reis en dan ben je pas net onderweg.
    Nog veel plezier...

Groetjes Peter en Marjo

• 24 Februari 2015 - 22:08

Toos En Cor:

Geniet van jullie reis en niet meer ziek worden.
    Groetjes Toos en Cor

• 25 Februari 2015 - 07:42

Sandra&Kurt:

Hey Theo en Mieke,

Wederom weer heel leuk om jullie verslagen te lezen en foto's te bekijken! Hoop dat je de lens kunt gebruiken met zoveel mooie dingen om je heen! Geniet ervan!

Groetjes,
    Kurt&Sandra